• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ansökt om massa Smålån. Vill kunna låna för att ordna upp dessa.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaspipe

Kunnig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
Snälla ja vet att ser finns många kunniga människor här. Kan någon va snäll och ge lite lite rådgivning.

Uppskattar de stort.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 662
Poäng
1 117
@Gaspipe

1.8% är ingen fara med 550k årslön. Släng iväg en ansökan på Advisa och välj en med top 3 bäst ränta. Vänta även in alla erbjudanden.

Räkna först ut hur mycket det är totalt som du har i lån. Sedan söker du det beloppet som du behöver för att lösa allt.
De flesta har allt digitalt och inga papper i brevlådan.

Ta det med bäst ränta och sök inte över 350.000 men samla så mycket du kan under det beloppet.
Över 350k är knepigt hos många bolag. Jag skulle rekommendera att om du sitter med mer än 70k att samla dom också om du har dålig ränta där.

https://advisa.se/kampanj/samla-lan/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Varumärke&utm_term=+advisa&gclid=EAIaIQobChMIsfKF3d7y6AIVy6iaCh1iEQrDEAAYAiAAEgKlmfD_BwE
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Snälla ja vet att ser finns många kunniga människor här. Kan någon va snäll och ge lite lite rådgivning.

Uppskattar de stort.

Du får ju hjälp men det är lördag många hänger inte på forumet då. Flertalet av dina frågor är besvarade. Men som ovan säger. In på Lendo eller advisa, sök 350.000 och du kommer garanterat att få bud...
 

Gaspipe

Kunnig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
@Gaspipe

1.8% är ingen fara med 550k årslön. Släng iväg en ansökan på Advisa och välj en med top 3 bäst ränta. Vänta även in alla erbjudanden.

Räkna först ut hur mycket det är totalt som du har i lån. Sedan söker du det beloppet som du behöver för att lösa allt.
De flesta har allt digitalt och inga papper i brevlådan.

Ta det med bäst ränta och sök inte över 350.000 men samla så mycket du kan under det beloppet.
Över 350k är knepigt hos många bolag. Jag skulle rekommendera att om du sitter med mer än 70k att samla dom också om du har dålig ränta där.

https://advisa.se/kampanj/samla-lan/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Varumärke&utm_term=+advisa&gclid=EAIaIQobChMIsfKF3d7y6AIVy6iaCh1iEQrDEAAYAiAAEgKlmfD_BwE

Tack för ett tydligt svar. Har ett par frågor om du ja återkoppla. När man sedan hittar en aktör hur säker är man att de kommer bevilja lånet? Utifrån den historiken jag beskrev ovan. Känns du lite som om man gamblar när man väljer ett bolag och sedan blir nekad i efterhand?

Om du skulle tipsa om vilka som du tycker är bäst. Vilka skulle du nämna isåfall?

Bara ja har förstått det rätt. Kan du konfirmera att när jag gör lånet så kommer pengarna in på mitt konto först. Sedan tänkte jag betala att av. Inte att de betalar.

Tacksam!
 

Gaspipe

Kunnig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
Du får ju hjälp men det är lördag många hänger inte på forumet då. Flertalet av dina frågor är besvarade. Men som ovan säger. In på Lendo eller advisa, sök 350.000 och du kommer garanterat att få bud...

Tack fick ett bra svar ovan. Men när man tar lånet. Kommer det in på mitt konto först eller betalar de av bara.

Skulle föredra att ja får pengarna in på mitt bankkonto.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 662
Poäng
1 117
Tack för ett tydligt svar. Har ett par frågor om du ja återkoppla. När man sedan hittar en aktör hur säker är man att de kommer bevilja lånet? Utifrån den historiken jag beskrev ovan. Känns du lite som om man gamblar när man väljer ett bolag och sedan blir nekad i efterhand?

Om du skulle tipsa om vilka som du tycker är bäst. Vilka skulle du nämna isåfall?

Bara ja har förstått det rätt. Kan du konfirmera att när jag gör lånet så kommer pengarna in på mitt konto först. Sedan tänkte jag betala att av. Inte att de betalar.

Tacksam!

1. Gör ansökan
2. Invänta svar från samtliga banker
3. Se över vilka alternativ som har bäst ränta.
4. Kolla om dom kräver kompletteringar eller inte
5. Välj den bank som inte kräven kompletteringar
6. Det kommer stå om banken har krav att samla lånen eller inte.
7. Välj en bank som inte har krav att samla lånet (lösenkrav). (Är det krav på att samla lån så kommer du få fylla i formulär och du får inte pengarna på kontot utan dom betalar slutbelopp till dina andra banker)
8. Godkänn med bank id
9. Invänta att pengarna kommer på kontot.
10. Säg bort eventuell försäkring som lagts till genom ett mail till banken.
11. Logga in på din bank och ställ fakturan på e-faktura (för att undvika fakturaavgift i vadå 7-12 år? (tjänster, e-faktura: skriv in företagsnmanet, fyll i kundnummer, acceptera)
12. Logga in på banken och på inställningar ta bort alla marknadsutskick och liknande.
13. Begär slutfaktura från dina andra leverantörer och betala bort dom.

Har aldrig vart med om att någon bank gett mig erbjudande om lån sedan nekat mig i efterhand. Någon annan får svara på det. Men med under 2% så ska det inte vara några problem.

Men återkom sedan vart du fått erbjudande från till vilken ränta så hjälper vi dig att välja en bank.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp